SPM results,


gambar form 2 ahahahah


Assalamualaikum.
hangat sangat isu results SPM sekarang ni. alhamdulillah la results sayaaa. walaupun tak straight As tapi boleh la dapat ucapan tahniah daripada kawan kawan dan rakan sekerja HAHAHAHAHA.

ok so tahun lepas masa form 5, ustaz Agus selalu pesan "jangan malu nak mintak dengan Allah. cakap je nak 10 A haaa". sebagai pelajar yang baik saya ikut la. hahaha. setiap kali doa mohon Allah berikan saya straight As. macam tu laa. apa apa solat pun mesti doa macam tu. p/s p/s p/s : baca entry ni dengan lapang dada ya. ni bukan riak nak cakap solat. ni betul betul nak kongsi cerita yang ada hikmah ni. mood: serious

ok sampai lahh pagi ambil result. last last last before ambil result. solat hajat yang terakhir. akhirnya saya doa "ya Allah, berikanlah keputusan spm yang TERBAIK buatku, Allahumma amin". cukup lah situ. pergi sekolah, cikgu umumkan results orang straight As dan TAKDE NAMA SAYA. sedih memang sedih sangat. bila ambil results tengok dapat alhamdulillah 9As and 1B. (3A+ 3A 3A- and 1B+) 

tahu tak kenapa kena bersyukur? sebab kalau tengok kawan2 lain yang sama sama ditarget oleh sekolah, lagilahhhh sedih. yang pernah dapat straight As time exam sebelum ni ada yang dapat 8A 2B dan ada yang C. tapi, diorang boleh senyum haritu. so kenapa nak kena nangis? 

memang lah betul rasa kecewa sebab tak dapat achieve target. tak dapat nak banggakan parents. tapi sungguh saya bersyukur sangat alhamdulillah. mula mula menangis 3 hari 3 malam. sekarang dah nampak move on tu. tu yang nak kongsi ni hihihi.

yuni kata "ada hikmah dapat 1B. mana tahu kalau kau dapat straight As, kau jauh dengan Allah?". betul la kan. bila dah dapat straight As, mungkin saya akan bebajet ke apa ke kan. betul tak? mana nak tahu kan? sungguh la walaupun Allah tak makbulkan doa saya nak straight As tapi Allah makbulkan doa terakhir saya yang saya tahu saya lafaz dengan ikhlas. ni memang yang terbaik. Allah is the best planner, indeed. 

those tak dapat straight As, chill. i feeeeeeel you tapi muhasabah diri balik ya? this is too good. nothing can be better than this. kau dan results kau. jangan banding dengan orang. okay? papaiiii hope membantu :)

0 comments: